Fritz Tarbuk: Porovnání verzí

Z Valašský odbojový spolek
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Řádek 1: Řádek 1:
 
16 August 1896 – 1 March 1976
 
16 August 1896 – 1 March 1976
  
Německý voják a zpravodajec. Friedrich Maria "Fritz" Tarbuk von Sensenhorst .
+
Německý voják, zpravodajec a podnikatel rakousko - chorvatského původu. Celým jménem Friedrich Maria "Fritz" Tarbuk von Sensenhorst .
 +
 
 +
V období první světové války působil v rakousko-uherském námořnictvu a  armádě. Fungoval také  jako podnikatel / obchodník (založený FM Tarbuk & Co. ),  jeden z nejvýznamnějších podniků v automobilovém průmyslu v Rakousku a střední a východní Evropě až do počátku 21. století.
 +
 
 +
 
 +
Rodina
 +
 
 +
Tarbukova rodina byla rakouského a chorvatského původu, byla usazena jako vojenští zemědělci na rakouské hranici s Osmanskou říší na Balkáně. Jeho otec Johann Tarbuk von Sensenhorst byl polním maršálem v rakousko-uherské armádě; jeho matka byla Mathilde Josefa Bayrhammer Edle von Sensenhorst.
 +
 
 +
 
 +
"Fritz" měl 4 bratry:
 +
 
 +
 
 +
Karl Tarbuk von Sensenhorst (generál rakouské armády, později polní maršál v německém Wehrmachtu )
 +
 
 +
Hans Tarbuk von Sensenhorst (gen.-plukovník rakouské armády, později generál německého Wehrmachtu)
 +
 
 +
[[Robert Tarbuk]] von Sensenhorst (plukovník německého Wehrmachtu)
 +
 
 +
Felix Tarbuk von Sensenhorst, (plukovník německého Wehrmachtu a důstojník kontrarozvědky)
 +
 
 +
Bratři měli dvě sestry.
 +
 
 +
 
 +
manželství
 +
 
 +
„Fritz“ Tarbuk von Sensenhorst byl ženatý s Marií Librowicz (rodačka z Varšavy ), dcerou Aleksandra Librowicze a Bronisławy von Lublinska. Fritz a Maria neměli děti.
 +
 
 +
 
 +
Obchodní život
 +
 
 +
V roce 1920 Tarbuk založil obchodní dům FM Tarbuk & Co. [2] a zahájil distribuci v Rakousku pro německé značky DKW , Horch , Audi a Wanderer německého Auto Union AG [3] a také Mathis . Ve 30. letech využil svých osobních kontaktů s důstojníky, diplomaty a politiky k otevření prodejní a dílenské sítě v Rakousku a na Slovensku .
 +
 
 +
 
 +
V roce 1938 vstoupil do podniku jeho partner Peter Pflaum . Během 2. světové války pracovaly dílny Tarbuk ve Vídni a Bratislavě/Pressburgu pro německý Wehrmacht . V době nedostatku ropy byla FM Tarbuk & Co. vedoucí firmou v úpravě motorových vozidel na spalování dřevoplynu (s využitím patentovaného systému Georgese Imberta ).
 +
 
 +
 
 +
 
 +
Po 2. světové válce Tarbuk & Co. zahájil prodejní a servisní sítě pro Aero , Praga , Škoda Auto , Tatra , Simca , Talbot , Rootes , Humber , Hillman , Sunbeam , Chrysler Corporation , Plymouth , Fargo , Dodge , Isuzu , Jensen Motors , Saab , Datsun / Nissan , MG Rover Group , Austin Motor Company , MG , Land Rover , Range Rover a Jaguar v Rakousku.
 +
 
 +
 
 +
Od roku 1950 byla v Rakousku a sousedních zemích vybudována skupina společností s přidruženými společnostmi, dílnami a prodejními místy pro 48 značek automobilového průmyslu: Fiat , Lancia , Alfa Romeo , Ford , Volvo , Subaru , Mazda , Suzuki , Opel , Daewoo , Chevrolet , Messerschmitt - Fendt , Harley Davidson , Vespa , Ducati , Hiab , Atlas Weyhausen , Massey Ferguson , Deutz -Fahr , Fiat , Zetor , JCB , Case , Kubota , SAME a Landini Benz Trac .
 +
 
 +
 
 +
Friedrich Maria „Fritz“ Tarbuk von Sensenhorst zemřel v roce 1976 ve věku 79 let.
 +
 
 +
 
 +
Po jeho smrti podnik dále vzkvétal pod vedením Petera Pflauma a Tarbukových dvou synovců. Skupina společností byla později strukturována do akciové společnosti TARBUK/AG v roce 1992 pod vedením Dr. Mario Seiller-Tarbuk . Až do konce 90. let měla skupina Tarbuk 40 přidružených společností s více než 1000 zaměstnanci a byla jednou z největších a nejúspěšnějších rakouských společností.
 +
 
 +
 
 +
Později ji zasáhly strukturální změny, útlum automobilového průmyslu a chyby managementu koncem 90. let.
 +
 
 +
 
 +
V roce 2003 se připojil Erhard F. Grossnigg jako partner a poradce při potížích, ale bylo možné ponechat otevřenou jen hrstku autobazarů, dílen a částí obchodu se zemědělskými stroji (Deutz-Fahr Rakousko, Austro Diesel). [ Citace je zapotřebí ]Qualtinger, Helmut; Carl Merz; Traugott Krischke (1996). "Brettl vor dem Kopf" a andere Texte fürs Kabarett . Deuticke. p. 356. <nowiki>ISBN 978-3-216-30164-2</nowiki>.
 +
 
 +
Mosser, Alois; Gerhard Bruner (2007). Automotive Austria (PDF) . Fahrzeugindustrie Wirtschaftskammer Österreich. p. 186 . Získáno 16. dubna 2009 .
 +
 
 +
Lohner, Christiane; Lea Roth; Michel Kaltschmid (2004). Mein bewegtes Leben . Braumüller. p. 40. <nowiki>ISBN 978-3-7003-1465-3</nowiki>.
 +
 
 +
„Za 400 milionů eur za 0 her“ (PDF) . Auto & Wirtschaft Österreich . září 2007. Archivováno z originálu (PDF) dne 31. května 2011 . Získáno 16. dubna 2009 .
 +
 
  
  
 
https://en.wikipedia.org/wiki/Fritz_Tarbuk_von_Sensenhorst
 
https://en.wikipedia.org/wiki/Fritz_Tarbuk_von_Sensenhorst

Verze z 11. 3. 2024, 16:17

16 August 1896 – 1 March 1976

Německý voják, zpravodajec a podnikatel rakousko - chorvatského původu. Celým jménem Friedrich Maria "Fritz" Tarbuk von Sensenhorst .

V období první světové války působil v rakousko-uherském námořnictvu a armádě. Fungoval také jako podnikatel / obchodník (založený FM Tarbuk & Co. ), jeden z nejvýznamnějších podniků v automobilovém průmyslu v Rakousku a střední a východní Evropě až do počátku 21. století.


Rodina

Tarbukova rodina byla rakouského a chorvatského původu, byla usazena jako vojenští zemědělci na rakouské hranici s Osmanskou říší na Balkáně. Jeho otec Johann Tarbuk von Sensenhorst byl polním maršálem v rakousko-uherské armádě; jeho matka byla Mathilde Josefa Bayrhammer Edle von Sensenhorst.


"Fritz" měl 4 bratry:


Karl Tarbuk von Sensenhorst (generál rakouské armády, později polní maršál v německém Wehrmachtu )

Hans Tarbuk von Sensenhorst (gen.-plukovník rakouské armády, později generál německého Wehrmachtu)

Robert Tarbuk von Sensenhorst (plukovník německého Wehrmachtu)

Felix Tarbuk von Sensenhorst, (plukovník německého Wehrmachtu a důstojník kontrarozvědky)

Bratři měli dvě sestry.


manželství

„Fritz“ Tarbuk von Sensenhorst byl ženatý s Marií Librowicz (rodačka z Varšavy ), dcerou Aleksandra Librowicze a Bronisławy von Lublinska. Fritz a Maria neměli děti.


Obchodní život

V roce 1920 Tarbuk založil obchodní dům FM Tarbuk & Co. [2] a zahájil distribuci v Rakousku pro německé značky DKW , Horch , Audi a Wanderer německého Auto Union AG [3] a také Mathis . Ve 30. letech využil svých osobních kontaktů s důstojníky, diplomaty a politiky k otevření prodejní a dílenské sítě v Rakousku a na Slovensku .


V roce 1938 vstoupil do podniku jeho partner Peter Pflaum . Během 2. světové války pracovaly dílny Tarbuk ve Vídni a Bratislavě/Pressburgu pro německý Wehrmacht . V době nedostatku ropy byla FM Tarbuk & Co. vedoucí firmou v úpravě motorových vozidel na spalování dřevoplynu (s využitím patentovaného systému Georgese Imberta ).


Po 2. světové válce Tarbuk & Co. zahájil prodejní a servisní sítě pro Aero , Praga , Škoda Auto , Tatra , Simca , Talbot , Rootes , Humber , Hillman , Sunbeam , Chrysler Corporation , Plymouth , Fargo , Dodge , Isuzu , Jensen Motors , Saab , Datsun / Nissan , MG Rover Group , Austin Motor Company , MG , Land Rover , Range Rover a Jaguar v Rakousku.


Od roku 1950 byla v Rakousku a sousedních zemích vybudována skupina společností s přidruženými společnostmi, dílnami a prodejními místy pro 48 značek automobilového průmyslu: Fiat , Lancia , Alfa Romeo , Ford , Volvo , Subaru , Mazda , Suzuki , Opel , Daewoo , Chevrolet , Messerschmitt - Fendt , Harley Davidson , Vespa , Ducati , Hiab , Atlas Weyhausen , Massey Ferguson , Deutz -Fahr , Fiat , Zetor , JCB , Case , Kubota , SAME a Landini Benz Trac .


Friedrich Maria „Fritz“ Tarbuk von Sensenhorst zemřel v roce 1976 ve věku 79 let.


Po jeho smrti podnik dále vzkvétal pod vedením Petera Pflauma a Tarbukových dvou synovců. Skupina společností byla později strukturována do akciové společnosti TARBUK/AG v roce 1992 pod vedením Dr. Mario Seiller-Tarbuk . Až do konce 90. let měla skupina Tarbuk 40 přidružených společností s více než 1000 zaměstnanci a byla jednou z největších a nejúspěšnějších rakouských společností.


Později ji zasáhly strukturální změny, útlum automobilového průmyslu a chyby managementu koncem 90. let.


V roce 2003 se připojil Erhard F. Grossnigg jako partner a poradce při potížích, ale bylo možné ponechat otevřenou jen hrstku autobazarů, dílen a částí obchodu se zemědělskými stroji (Deutz-Fahr Rakousko, Austro Diesel). [ Citace je zapotřebí ]Qualtinger, Helmut; Carl Merz; Traugott Krischke (1996). "Brettl vor dem Kopf" a andere Texte fürs Kabarett . Deuticke. p. 356. ISBN 978-3-216-30164-2.

Mosser, Alois; Gerhard Bruner (2007). Automotive Austria (PDF) . Fahrzeugindustrie Wirtschaftskammer Österreich. p. 186 . Získáno 16. dubna 2009 .

Lohner, Christiane; Lea Roth; Michel Kaltschmid (2004). Mein bewegtes Leben . Braumüller. p. 40. ISBN 978-3-7003-1465-3.

„Za 400 milionů eur za 0 her“ (PDF) . Auto & Wirtschaft Österreich . září 2007. Archivováno z originálu (PDF) dne 31. května 2011 . Získáno 16. dubna 2009 .


https://en.wikipedia.org/wiki/Fritz_Tarbuk_von_Sensenhorst